Τα δικαιώματα των επιβατών. Τι πρέπει να γνωρίζουμε.
Τα δικαιώματα των επιβατών. Τι πρέπει να γνωρίζουμε.
Τα δικαιώματα των επιβατών καθορίζονται μέσα από τον «Κανονισμό της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών». Πρόκειται για τον Κανονισμό 261/2004.
Πότε ισχύει.
Μέσα από αυτό τον Κανονισμό τα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών ισχύουν:
– εάν η πτήση σας εκτελείται στο εσωτερικό της Ευρωπαικής Ένωσης (ΕΕ) από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ
– εάν η πτήση σας φθάνει στην ΕΕ από χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ
– εάν η πτήση σας αναχωρεί από χώρα της ΕΕ με προορισμό χώρα εκτός ΕΕ και εκτελείται από αεροπορική εταιρεία χώρας της ΕΕ ή χώρας εκτός ΕΕ
– εάν δεν έχετε ήδη λάβει παροχές (αποζημίωση, μεταφορά με άλλη πτήση, βοήθεια από την αεροπορική εταιρεία) για προβλήματα σχετικά με τις πτήσεις του συγκεκριμένου ταξιδιού, βάσει της σχετικής νομοθεσίας χώρας εκτός ΕΕ.
Δικαιώματα σε περίπτωση ακύρωσης.
Σε περίπτωση που η πτήση σας έχει ακυρωθεί:
· Εάν η πτήση σας ακυρωθεί έχετε δικαίωμα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή πτήση επιστροφής, καθώς και το δικαίωμα σε βοήθεια ή αποζημίωση.
Δικαιώματα σε περίπτωση καθυστέρησης.
Σε περίπτωση που η πτήση σας καθυστέρησε:
· Εάν φτάσατε στον τελικό σας προορισμό με καθυστέρηση μεγαλύτερη από 3 ώρες, δικαιούστε αποζημίωση, εκτός αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε έκτακτες περιστάσεις.
Δικαιώματα σε περίπτωση μη επιβίβασης.
Σε περίπτωση που δεν σας επετράπη η επιβίβαση:
Εάν προσήλθατε εγκαίρως στον έλεγχο εισιτηρίων με έγκυρη κράτηση και έγκυρα ταξιδιωτικά έγγραφα και δεν σας επιτράπηκε η επιβίβαση λόγω υπεράριθμων κρατήσεων ή για επιχειρησιακούς λόγους, και δεν παραχωρήσατε οικειοθελώς τη θέση σας, έχετε δικαίωμα:
– σε αποζημίωση
– σε επιλογή ανάμεσα σε επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, μεταφορά με άλλη πτήση ή νέα κράτηση για μεταγενέστερη ημερομηνία και
– σε βοήθεια
Δικαιώματα σε περίπτωση απώλειας αποσκευών.
Σε περίπτωση που οι αποσκευές σας χάθηκαν, υπέστησαν φθορές ή καθυστέρησαν:
· Εάν οι παραδιδόμενες αποσκευές σας χαθούν, φθαρούν ή καθυστερήσουν, η αεροπορική εταιρεία φέρει την ευθύνη και δικαιούστε αποζημίωση έως και 1.300 ευρώ περίπου. Ωστόσο, εάν η φθορά προκλήθηκε από ελάττωμα της ίδιας της αποσκευής, δεν δικαιούστε καμία αποζημίωση.
Πως υποβάλλω καταγγελία.
Πώς να υποβάλετε καταγγελία:
– Εάν θέλετε να καταγγείλετε την απώλεια ή φθορά αποσκευών, θα πρέπει να υποβάλετε την καταγγελία εγγράφως στην αεροπορική εταιρεία εντός 7 ημερών, ή εντός 21 ημερών από την παραλαβή των αποσκευών σας εάν έφθασαν με καθυστέρηση. Δεν υπάρχει τυποποιημένο έντυπο σε επίπεδο ΕΕ.