Ποια τα δικαιώματα των επιβατών μετά το κλείσιμο της Cobalt;
Ποια τα δικαιώματα των επιβατών μετά το κλείσιμο της Cobalt;
Η είδηση για αναστολή των εργασιών της αεροπορικής εταιρείας Cobalt με ισχύ από τις 23:50 ψες, 17/10/2018 δημιούργησε αισθήματα απογοήτευσης αλλά και έκπληξης.
Ένα βασικό ερώτημα που τίθεται είναι τι γίνεται με τα δικαιώματα των επιβατών που έχουν κλείσει και πληρώσει εισιτήρια με την εταιρεία που τώρα δεν θα εξυπηρετηθούν.
Τα δικαιώματα των επιβατών διαφέρουν ουσιωδώς από τη περίπτωση μίας αεροπορικής εταιρείας που βρίσκεται σε λειτουργία και μίας της οποίας οι εργασίες έχουν ανασταλεί η διακοπεί για οικονομικούς λόγους.
Η Cobalt είναι στη δεύτερη κατηγορία. Αφορά δηλαδή αναστολή ή παύσης των εργασιών μίας αεροπορικής εταιρείας για οικονομικούς λόγους.
Σε αυτή τη περίπτωση ο επιβάτης είναι στη ίδια θέση με κάποιο πιστωτή μίας εταιρείας που του οφείλει χρήματα ή προιόντα αλλά δεν έχει να τα πληρώσει.
Οπόταν πρακτικά – συνήθως (και δυσυχώς) – δεν υπάρχει θεραπεία. Ούτε υπάρχει και κανονιστικό πλαίσιο που να υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες να έχουν χρήματα για αποζημιώσεις στους επιβάτες σε περίπτωση κλεισίματος.
Επαναλαμβάνω ότι η περίπτωση αυτή διαφέρει από άλλες περιπτώσεις π.χ αεροπορικού δυστυχήματος, καθυστέρησης πτήσεων , απώλεια αποσκευών κλπ όπου υπάρχουν ασφαλιστικές καλύψεις.
Σε κάποιες χώρες υπάρχουν ταμεία του τμήματος πολιτικής αεροπορίας που καλύπτει το κόστος επαναπατρισμού των επιβατών με τα λεγόμενα rescue flights. Στη Κύπρο δεν γνωρίζουμε εάν υπάρχει τέτοιο ταμείο. Πιθανόν.
Οπόταν στο τέλος της ημέρας οι επιβάτες θα κληθούν να πληρώσουν οι ίδιοι το κόστος επαναπατρισμού και όσοι προ-πλήρωσαν εισιτήριο μάλλον έχασαν τα χρήματα τους. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις επιβατών που πλήρωσαν το εισιτήριο με πιστωτική κάρτα όπου εκεί θα τους επιστραφούν τα χρήματα λόγω μη εκπλήρωσης της σύμβασης από τη τράπεζα.